sobota, 3 listopada 2018

C. S. Pacat - Zniewolony Książę

Udostępnij ten wpis:


Odkąd dowiedziałam się, że "Zniewolony Książę" zostanie wydany na polskim rynku czytelniczym czekałam z niecierpliwością. Z opisu brzmiało to jak yaoi, w świecie fantasy, napisane w stylu fanfika. Nie wiem jak wy ale ja się nie rozczarowałam. Nie mam pojęcia o co tyle krzyku z tą książką. Nie rozumiem też dlaczego osoby, które nie lubią fantastyki, erotyki ani yaoi sięgnęły po tę pozycję, aby po lekturze siać zniesmaczenie. A może mieliście nadzieję, że wam się spodoba ale lepiej udawać, że wcale was to nie fascynowało, kiedy sięgaliście po tę książkę? Ja sięgam tylko po książki, które jakkolwiek mnie interesują. Lubię różowe jednorożce to czytam o jednorożcach a nie książki o Smoleńsku, żeby siać ferment razem z twórcami. Nie uważam też aby chęć pisania o tematach niewolnictwa, przemocy i dworskich intrygach było czymś dziwnym a tym bardziej nowym. Pełno tego w fantastyce, mitologiach oraz samej historii. Jest tyle seriali o Starożytnym Rzymie, które mają miliony widzów i są dokładnie tym samym tylko osadzonym w historycznych realiach. W książkach to samo. Chociażby u Roberta Graves'a. Zbrodnią autorki jest to że stworzyła podły świat w którym chciała się bawić? No cóż są podlejsze rzeczy na tym świecie np. dzieła Markiza de Sade'a, nie widzę powodu aby palić ją za to na stosie. Język jest prosty i przyjemny, przygoda wciągająca i fakt, że pierwszy tom został ucięty w odpowiednim momencie sprawił że człowiek pożąda więcej. Postacie są dosyć dobrze zarysowane, naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Mi ten świat odpowiada i nie mogę się doczekać następnej części. W Polsce książka wyszła nakładem wydawnictwa STUDIO JG, odpowiedzialnego za tytuły mangowe. Wydawnictwo podeszło do tego tematu dosyć odpowiedzialnie. Po pierwsze opowieść o miłości męsko-męskiej w wydawnictwie wydającym mangi, gdzie temat jest na porządku dziennym nie powinna nikogo zgorszyć. Po drugie okładka bez obwoluty jest skromna i nie narzuca swojej treści. Książka z obwolutą była dostępna tylko w sklepie mangowym Yatta lub na Pyrkonie. Miły gest dla geeków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia