środa, 7 marca 2018

Kiera Cass - Rywalki

Udostępnij ten wpis:

Książka jest do bólu przewidywalna i to jest chyba jej największy minus ale mimo to potrafi wciągnąć czytelnika. Postacie są dobrze zbudowane, dialogi ciekawe, niestety stworzony świat jest nieco płytki chociaż koncepcja ciekawa. Jest to zdecydowanie literatura młodzieżowa i pozwala przetrwać ciężkie chwile i się zrelaksować. Nic więcej od niej nie wymagałam ale prawdę powiedziawszy spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Miałam nadzieję na coś w stylu Szklanego Tronu. Niestety zdecydowanie zabrakło mi tu nutki grozy, dworskich intryg oraz bardziej szczegółowo poprowadzonych postaci drugoplanowych. Wielka szkoda, ponieważ autorka z wprawą stworzyła te postacie. Miałam nadzieję, że gdy główna bohaterka postawi stopę na królewskim dworze od razu akcja nabierze tempa. Niestety nie doczekałam się ponieważ jest to typowa młodzieżówka, w której wszystko idzie poprawnym torem. Książę okazuje się być dżentelmenem, były ukochany się ogarnia i zamierza walczyć o swoją miłość, a imponująca swoją szczerością i zdecydowaniem bohaterka stępia sobie pazurki i nagle w jej słowniku występują tylko jedna odpowiedź  "nie wiem". Sądząc po momencie, w którym zakończył się tom pierwszy nie spodziewam się innego tempa prowadzenia historii w jej kontynuacji. Płynnością przypomina mi cykl "Pocałunek Anioła". Jest to lekka odprężająca lektura bez dreszczyku emocji. Być może sięgnę po kontynuację ale nie jestem pewna kiedy.

Wspomnę jeszcze o jednej rzeczy - wydaniu. Okładki całego cyklu są bardzo ładne i nawiązują do treści i klimatu książki. Ja posiadam wydanie kieszonkowe i przyznam, że jest to bardzo dobre rozwiązanie. Książka jest mała i poręczna ale czcionka jest dobrze czytelna. Dosyć dużym atutem jest również jej cena. Normalnie kosztuje 14.99 ale w marketach można ją dorwać za 9.99 i przyznam szczerze że ta historia dla mnie jest tyle warta. Myślę, że byłyby mi szkoda wydanych pieniędzy gdybym ją kupiła w klasycznym wydaniu. Bardziej nadaje się na ebook'a lub książkę wydawaną w charakterze Harlequina.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia